Schade, technische mankementen of andere vragen? We lossen het gewoon samen op!

Hoe netjes jij ook in jouw auto rijdt en hoe goed we ons best ook doen, schade of technische mankementen kunnen we met elkaar niet altijd voorkomen. Dat het vervelend en lastig is, begrijpen wij maar al te goed. Jij wilt maar één ding: verder! Dat is precies waar wij voor zorgen. We zetten jou weer in beweging. Dus wat er ook aan de hand is, bel ons of mail ons. Dan lossen we het gewoon samen op.

0181 47 00 70 info@promobility.nl
Vraag stellen

Heb je een vraag? Neem gerust contact met ons op

De kosten van het leasen van een import auto

20 november 2018

Een paar weken geleden schreven we het al, het zakelijk leasen van een tweedehands auto is eigenlijk helemaal niet zo’n gek idee. Met een beetje geluk vind je een occasion vol aantrekkelijke opties voor een fijne prijs en heb je geen last van oplopende wachttijden. Iets waarmee je tegenwoordig vaak wel te maken krijgt als je een nieuwe auto gaat leasen. Maar wat zijn nu eigenlijk de kosten van het leasen van een import auto?

Lease auto importeren uit het buitenland

Het zoeken naar een geschikte occasion om zakelijk te leasen hoeft trouwens niet tot onze landsgrenzen beperkt te blijven. Met name in Duitsland worden regelmatig jong gebruikte, zeer complete luxe auto’s aangeboden. Nu is het best een flinke klus p, een lease auto uit het buitenland te importeren, maar door onze jarenlange ervaring op het gebied van import van lease auto’s weten we precies wat wel en wat niet werkt. Laat je in ieder geval niet afschrikken door wet- en regelgeving bij het leasen van een auto uit het buitenland. Het hele proces van importeren kun je van A tot Z aan ons overlaten!

Waarom een import auto leasen?

Waarom zou je überhaupt een auto uit het buitenland halen? Die vraag krijgen we regelmatig. Ten eerste is de levertijd toch wel één van de grote voordelen ten opzichte van het zakelijk leasen van een nieuwe auto. Populaire auto’s (zoals momenteel de VW Tiguan Allspace en Skoda Kodiaq) hebben in Nederland een steeds langere levertijd en voorraadauto’s van bepaalde modellen zijn beperkt verkrijgbaar. Als je een import auto gaat leasen hoef je doorgaans maar zo’n drie weken te wachten.

Naast de levertijd is het grote aanbod een voordeel. Zeker bij auto’s in de hogere prijsklasse. Duitsland is nu eenmaal het autoland bij uitstek en dus zijn er simpelweg meer auto’s te verkrijgen dan in Nederland. Ook zijn in Duitsland de grotere auto’s in luxe uitvoeringen met veel accessoires populair. Zoek je écht iets bijzonders? Grote kans dat we juist in Duitsland een auto vinden die helemaal voldoet aan jouw wensen! Tot slot is het prijstechnisch interessant – de eerste afschrijving is immers al gedaan – en krijgt iedere importauto bij binnenkomst in Nederland een actueel kentekenplaat. Niet helemaal splinternieuw de garage uitrijden dus, maar wel met een splinternieuw kenteken. Hierdoor worden de kosten van een import auto leasen een stuk aantrekkelijker.

Hoe importeren we een auto?

Het vinden van een auto in Duitsland is eigenlijk net zo makkelijk als in Nederland. Zoals bij het leasen van een tweedehands auto in Nederland, kun je zelf op zoek gaan (via internet) of kun je ons een zoekopdracht geven. Als de voor jou perfecte import lease auto is gevonden en gekocht, dan gaat onze eigen chauffeur / occasionspecialist hoogstpersoonlijk naar Duitsland om jouw auto op te halen. Hij weet werkelijk alles van auto’s en kijkt verder dan zijn neus lang is.

Wij werken op die manier omdat we het belangrijk vinden dat er iemand is die fungeert als ‘jouw ogen en oren’. Iemand die je kunt vertrouwen. Het is immers geen pakje boter dat je least. Onze specialist beoordeelt de auto ter plekke en vervoert deze naar Nederland om daar verder samen met ons alle importhandelingen te verrichten. Tegelijk regelen wij het leasecontract en zorgen we dat je zo snel mogelijk in je lease auto rijdt.

Een import auto leasen: wat kost dat?

Natuurlijk is het naar Nederland brengen van auto’s uit het buitenland niet gratis. Zo betaal je transport- en inklaringskosten. Het exacte bedrag hiervan hangt van veel dingen af, maar denk ongeveer aan een bedrag van € 3000,-. Deels omvat dit verplichte kosten zoals keuringskosten, RDW-kosten en kentekenkosten, daarnaast zijn dit bijvoorbeeld importkosten (het regelen van het gehele importproces en het ophalen van de auto uit Duitsland). Onlosmakelijk verbonden aan het importeren van een lease auto uit Duitsland is natuurlijk de BPM. Ofwel de Belasting van Personenauto’s en Motorrijtuigen. Dit bedrag gaat naar de Nederlandse Staat en je kunt geen auto importeren zonder BPM te betalen. Dat kunnen we dus niet leuker maken, maar wél…

BPM geïmporteerde lease auto berekenen

BPM berekenen en aangifte doen is een doolhof vol ingewikkelde regels, als je er niet bekend mee bent. Zo zijn er drie verschillende manieren om BPM-aangifte te doen. Allemaal met voor- en nadelen. Wij onderzoeken op welke manier in jouw situatie BPM-aangifte gedaan moet worden en we handelen de aangifte natuurlijk ook af.

Is een import auto leasen onderaan de streep goedkoper dan het leasen van een Nederlandse (tweedehands of nieuwe) auto of juist duurder? Dat is niet met stelligheid te zeggen. Het hangt natuurlijk volledig af van welke auto we voor jou importeren. Maar wat we wel 100% zeker weten is dat het vaak de moeite loont om in ieder geval de mogelijkheden en kosten om een import auto te leasen te onderzoeken. Meer weten? Vraag het aan Jeffrey of Richard!

Terug naar overzicht