Praktijkvoorbeeld: “een stap extra”

3 juni 2019

Als je een nieuwe auto leaset, wil je er het liefst morgen in rijden. Dat snappen wij. Helaas is de levertijd soms langer dan ons lief is. “Laatst nog. Bij drie auto’s. Onze klanten zouden initieel vier tot acht maanden moeten wachten. Dat hebben we verkort naar twee”, vertelt Richard.

Geen standaard antwoord

“Door er persoonlijk achteraan te zitten en écht moeite te doen. Bellen en mailen totdat we een manier hebben gevonden waarop het sneller kan”, aldus Richard, onze leaseadviseur in Voorne-Putten. “Door productie in Mexico, Zuid Afrika en dergelijke landen nemen de levertijden toe in verband met logistiek vervoer. Als je dan zelf (als klant) naar de grotere en onpersoonlijke leasemaatschappijen belt om toch te proberen de levertijd te verkorten, dan krijg je al snel een standaard antwoord dat ze er niets aan kunnen doen en wordt je als klant naar de importeur van het merk of de dealer terugverwezen. Wij geven daarentegen niet op en kunnen soms via via andere mogelijkheden vinden.”

Drie cases in korte tijd

“Toevallig waren dit drie auto’s van hetzelfde merk, maar wel andere types. De eerste auto zou pas na acht maanden geleverd kunnen worden. Dat is echt lang. We snappen dat onze klant daar niet op zit te wachten. We zijn gaan bellen naar verschillende autobedrijven en dealers. Uiteindelijk hebben we een partij gevonden die er één in bestelling had staan en over drie weken geleverd zou worden. Die hebben we meteen ingekocht. Acht maanden of drie weken, da’s nogal een verschil!”

Het tweede voorbeeld is nagenoeg hetzelfde. “Ook zo’n lange levertijd. Uiteindelijk hebben we een collega dealer gevonden die er nog één op voorraad had staan.” Het derde voorbeeld betreft een minder regulier model. “We hebben gebeld en gebeld, zelfs naar het buitenland. Uiteindelijk een dealer gevonden die dit type in bestelling had staan. Nu komt de auto over twee maanden, in plaats van vier. Toch twee keer zo snel!”

Alles voor de klant

Hoe we dat voor elkaar krijgen bij ProMobility? “Als onze klant een probleem heeft, dan gaan we aan het werk om dat op te lossen. Zo simpel is het”, vertelt Richard. “En we hebben natuurlijk een groot netwerk. Dus waar je er zelf misschien niet tussenkomt bij ‘de grote leasemaatschappijen’, hebben wij net weer even andere ingangen bij autobedrijven en dealers, in binnen- en buitenland.”

Denk je dat wij je kunnen helpen met een soortgelijk probleem? Schroom niet en neem contact met ons op. We helpen je graag verder!

Terug naar alle blogs