Schade, technische mankementen of andere vragen? We lossen het gewoon samen op!

Hoe netjes jij ook in jouw auto rijdt en hoe goed we ons best ook doen, schade of technische mankementen kunnen we met elkaar niet altijd voorkomen. Dat het vervelend en lastig is, begrijpen wij maar al te goed. Jij wilt maar één ding: verder! Dat is precies waar wij voor zorgen. We zetten jou weer in beweging. Dus wat er ook aan de hand is, bel ons of mail ons. Dan lossen we het gewoon samen op.

0181 47 00 70 info@promobility.nl
Vraag stellen

Heb je een vraag? Neem gerust contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

“Samen een unieke constructie bedacht”

9 maart 2020

Een eigenzinnige manier van werken vraagt om flexibel maatwerk. Daar lopen we bij ProMobility niet voor weg. Integendeel. Uitdagingen, daar houden we van! “ProMobility is voor ons meer dan een leverancier. Richard is als het ware onze fleet manager”, vertelt Lucien.

Werknemers die ondernemend en zelfstandig aan het werk zijn vanuit verschillende locaties. Ihomer is geen traditioneel bedrijf en heeft een eigenzinnige manier van werken. ProMobility kwam met maatwerk. “ProMobility is voor ons meer dan een leverancier. Richard is als het ware onze fleet manager” ,aldus Ihomer. Lees verder hoe wij zorgde voor echt maatwerk!

“We doen het bij ihomer allemaal net even anders. We hebben geen traditionele organisatiestructuur en dus ook geen gebruikelijk mobiliteitsvraagstuk.” Lucien legt uit. “Onze mensen zijn wel in loondienst, maar zitten allemaal ondernemend in de wedstrijd en werken locatie onafhankelijk en dus vaak vanuit huis. We hebben het bij ihomer ook niet over medewerkers, maar over deelnemers. Iedereen bedient z’n eigen klanten van a tot z en regelt bijvoorbeeld ook z’n eigen pensioen. We verwachten dat iedereen zelfstandig en professioneel is en in staat is verantwoordelijkheid te nemen voor zijn of haar eigen keuzes.” Daar past geen conventioneel leasecontract bij. Maar wat dan wel?

Afkoopsom verwerkt in leasebedrag

Om efficiënter om te gaan met de winstdeling, besloten Lucien en zijn collega’s een werkgroep te vormen. “Hoe kunnen we de belastingdruk acceptabel maken, was de vraag die we wilden beantwoorden.” Door te gaan leasen, onder andere. Echter, daar kleefde een groot bezwaar aan dat niet strookte met de flexibele en zelfstandige manier van werken van ihomer: een langlopende verplichting. “We wilden niet met een afkoopsom opgezadeld zitten als iemand vertrekt, want die zou dan op het bordje van de andere deelnemers komen. Dat past niet bij ons.” Samen met Richard bedacht de werkgroep een constructie om de afkoopsom vooraf door de berijder te laten betalen en het terug te vorderen bedrag daarna te verwerken in het maandelijkse leasebedrag. Slim! “Daarmee was de rode lap weggenomen en werd leasen ineens aantrekkelijk voor ons.”

App-groep met Richard

De keuze om wel of niet te leasen is nog altijd helemaal aan de deelnemers van ihomer. Inmiddels maken al tien deelnemers gebruik van de constructie en rijden een leaseauto, allemaal elektrisch. En dat is niet zo gek. “Een deel van ons bedrijf is actief in de energietransitie en elektrisch vervoer. We ontwikkelen bijvoorbeeld software voor laadpalen.”

Het aandeel van Richard in de totstandkoming van de samenwerking tussen ihomer en ProMobility was (en is nog steeds) bijzonder waardevol. “Hij heeft echt met ons meegedacht. En nog steeds, we hebben een app-groepje met de tien berijders en Richard. De kennis die we hier met elkaar delen gebruikt hij ook weer voor andere (potentiële) EV-rijders. Hij is eigenlijk gewoon onze fleet manager op afstand.”

Lucien Joppe – vennoot van ihomer – klant sinds 2019.