Schade, technische mankementen of andere vragen? We lossen het gewoon samen op!

Hoe netjes jij ook in jouw auto rijdt en hoe goed we ons best ook doen, schade of technische mankementen kunnen we met elkaar niet altijd voorkomen. Dat het vervelend en lastig is, begrijpen wij maar al te goed. Jij wilt maar één ding: verder! Dat is precies waar wij voor zorgen. We zetten jou weer in beweging. Dus wat er ook aan de hand is, bel ons of mail ons. Dan lossen we het gewoon samen op.

0181 47 00 70 info@promobility.nl
Vraag stellen

Heb je een vraag? Neem gerust contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Goed voor Elkaar vanuit huis

16 april 2020

Ons team werkt sinds de uitbraak van het coronavirus thuis. Nu zo’n vijf weken. Op de flauwe grappen bij het koffieapparaat na, is er weinig veranderd aan de dienstverlening en samenwerking van ProMobility. Natuurlijk missen we het persoonlijke contact, onderling en met onze klanten. Maar ondanks dat draait de geoliede machine van ProMobility gewoon soepel door. Lees hoe Richard, Sabine, Jeffrey en Finn de nieuwe werksituatie ervaren.

Richard: “De dagen gaan verbazingwekkend snel”

Om 8.15 uur kruipt hij achter zijn computer, zoals hij normaal ook altijd doet. Maar nu thuis, in een aparte kamer. Twee keer per dag komt hij met zijn collega’s digitaal bij elkaar in MS Teams, om 9.00 en 16.00 uur. Ook tussendoor hebben ze veel contact. “We bellen elkaar makkelijk even op om iets te bespreken of overleggen. Zo vliegt de tijd voorbij.” Op het kantoor in Geervliet is Richard een populaire vraagbaak voor zijn collega’s: ‘vraag maar even aan Richard’, hoort hij vaak. Ook nu weten zijn collega’s hem te vinden, via MS Teams of telefonisch. Toch is dit net even wat minder vaak dan gebruikelijk. “Daardoor ben ik iets minder afgeleid en heb ik tijd om dingen beet te pakken die zijn blijven liggen.” Richard belt en appt veel met klanten. Dat is onveranderd gebleven. Alleen het persoonlijke contact is anders. “Dat mis ik wel. We proberen zo veel mogelijk telefonisch op te lossen. Echt persoonlijk contact stellen we uit, als dat kan.”

Sabine: “Onze communicatie is nu misschien zelfs wel beter”

Het scheelt Sabine drie uur reistijd per dag. “Ik heb nu tijd om een workout te doen voordat ik ga werken.” Toch mist ze de gezelligheid met haar collega’s wel. “Lunchen met elkaar en het sfeertje op kantoor. Gewoon kleine dingen.” Het thuiswerken valt haar verder niet tegen. “Het is eigenlijk heel goed geregeld. Misschien communiceren we nu zelfs wel beter dan normaal, omdat we het moeten structureren.” De telefoon die normaal in het kantoor van Geervliet overgaat, rinkelt nu bij Sabine thuis. “We hebben de telefoons van onze bureaus opgepakt en thuis neergezet. De afspraak is dat ik als eerste oppak.” Dan verbindt Sabine klanten en leveranciers door met de juiste collega. “Ik kan alleen niet zien of ze telefonisch in gesprek zijn.” Werk en privé gescheiden houden lukt Sabine goed. “Overdag werk ik gewoon, dan ga ik niet iets anders doen. Hooguit even lunchen in het zonnetje. Na het werk ga ik een stukje lopen, om de switch van werk naar privé te maken.”

Jeffrey: “Ik heb het kantoor voor mij alleen”

De eerste weken gebruikte Jeffrey het kantoor in Wormerveer als privékantoor, omdat Dick en Finn thuiswerkten en hij dan toch het rijk alleen had. Nu heeft hij zijn spullen naar zijn tuinhuis verplaatst. Dick en Finn ziet hij nu een stuk minder. Zijn collega’s in Geervliet ziet Jeffrey daarentegen een stuk meer. “Normaal zien we elkaar niet zo vaak natuurlijk, maar nu videobellen we twee keer per dag met z’n allen. Dus zien we elkaar juist vaker.” Het driekoppige team in de Zaanstreek zit altijd al behoorlijk zelfstandig in de wedstrijd. Wat dat betreft redt Jeffrey zich prima, al vindt hij het wel ongezellig. Het klantcontact is wel aanzienlijk anders. “We zijn natuurlijk juist van het persoonlijke. Even langsrijden en de hand schudden gaat nu niet. Binnenkort heb ik de eerste acquisitieafspraak via Zoom. Best gek.”

Finn: “Ik kan alles thuis doen, maar ik mis de sfeer van kantoor wel”

Hij heeft zich met zijn drie computerschermen geïnstalleerd aan de eettafel. “Ik heb hier alles om gewoon mijn werk te kunnen doen en de telefoon van kantoor staat doorgeschakeld naar mijn mobiel.” Toch vindt Finn het maar saai, zo zonder Dick en Jeffrey. “Ik houd van het sfeertje op kantoor. Samen een bakkie doen, even bij elkaar binnenlopen. Dat soort dingen motiveren mij. Dat mis ik nu.”