5 vragen aan Shan
31 oktober 2022Ons team is het hart van ProMobility. Een bevlogen en hardwerkende club mensen. Ieder met z’n eigen taak en verantwoordelijkheid, eigen mening en individuele drijfveer. Samen vormen ze de ziel van de organisatie. Wat doen ze? Waar staan ze voor? Wat houdt ze bezig? In de reeks ‘5 vragen aan’ leer je ons team één voor één beter kennen. Na Cora, is het nu tijd om de 33-jarige Shan uit Hellevoetsluis beter te leren kennen. Sinds september 2021 is hij werkzaam als wagenparkbeheerder en is hij verantwoordelijk voor de afdeling schade bij ProMobility (kantoor Geervliet).
1. Wat doe je bij ProMobility?
Shan: “Ik ben verantwoordelijk voor de schadeafdeling. Dat houdt in dat ik alle schades beoordeel en afhandel die binnenkomen. Soms zijn dat wel tien schades op een dag, gemiddeld zijn het er vier of vijf. In de zomerperiode waren dit veel meldingen uit het buitenland, die zijn vaak net wat complexer. De meldingen zijn heel uiteenlopend. Met of zonder tegenpartij, in binnen- of buitenland, kleine en grote schade waarbij de berijder niet verder kan. Ik ontzorg de berijder en zorg vervolgens dat hij of zij zo snel mogelijk weer mobiel is.”
2. Waarom werk je bij ProMobility?
Shan: “Marc en Dick zijn echte mensenmensen. Ze zien je niet als een nummer, maar als een waardevolle aanvulling van het team. Zo voel ik me ook echt. Ik heb de afgelopen jaren vanuit verschillende hoeken ervaring opgedaan in de automotive sector, altijd in combinatie met schade. Als calculator, specialist, expert en bij een verzekeringsmaatschappij. In mijn functie bij ProMobility komt al deze kennis en ervaring goed van pas. Ik krijg ook de ruimte om aan mijn eigen ideeën te werken.”
3. Wat is jouw visie op de verduurzaming van mobiliteit?
Shan: “We gaan absoluut naar een elektrisch wagenpark in Nederland. Ik denk niet zo snel als de overheid zou willen, omdat het voor veel mensen nog wel prijzig is om elektrisch te rijden. Ik denk ook dat nog meer mensen vaker de fiets zullen pakken. Sinds kort heb ik zelf ook een elektrische leasefiets via ProMobility. Ideaal. Tot slot denk ik ook dat er op het gebied van schadeherstel stappen in duurzaamheid gemaakt kunnen worden. We hebben in Nederland echt een vervangcultuur, terwijl veel gerepareerd kan worden. Als een auto-onderdeel kapot is, wordt het al snel vervangen, terwijl veel gerepareerd kan worden. Vervangen is vaak sneller, daarom wordt hiervoor gekozen. Dat vind ik zonde. Ik ga ook weleens de discussie aan met een garage waar onze leaseauto gerepareerd wordt.”
4. Welke auto rijd je?
Shan: “Een Volkswagen Touran.”
5. Wat betekent Goed voor Elkaar voor jou?
Shan: “Ik vind het een mooie slogan die goed bij ProMobility past. We doen echt alles voor de klant, zo zie ik het. We zetten vaak een stapje extra dan nodig is. Ook in het afhandelen van schades. Laatst belde ’s avonds een klant uit het buitenland met schade. Zijn auto was total loss, hij kon niet meer verder. Deze klant had ervoor gekozen om niet via ons te verzekeren. Zijn eigen verzekeringsmaatschappij hielp hem niet verder. Dus belde hij ons. Natuurlijk help ik dan. En nu is hij wel bij ons verzekerd.”
Terug naar alle blogs