Schade, technische mankementen of andere vragen? We lossen het gewoon samen op!

Hoe netjes jij ook in jouw auto rijdt en hoe goed we ons best ook doen, schade of technische mankementen kunnen we met elkaar niet altijd voorkomen. Dat het vervelend en lastig is, begrijpen wij maar al te goed. Jij wilt maar één ding: verder! Dat is precies waar wij voor zorgen. We zetten jou weer in beweging. Dus wat er ook aan de hand is, bel ons of mail ons. Dan lossen we het gewoon samen op.

0181 47 00 70 info@promobility.nl
Vraag stellen

Heb je een vraag? Neem gerust contact met ons op

Ondernemen in oplossingen: wat is nu eigenlijk het probleem?

5 oktober 2017

Nederland is bij uitstek een MKB-land. Wist je dat maar liefst 99% van alle Nederlandse bedrijven tot de categorie midden- en kleinbedrijf behoort? Ondernemingen met maximaal 250 medewerkers worden gezien als MKB bedrijven, waarvan doorgaans de ondernemingen met minder dan 50 medewerkers ‘klein MKB’ genoemd worden. Wat het MKB voor Nederland oplevert is groots. Samen zijn al die bedrijven namelijk verantwoordelijk voor meer dan 60% van de toegevoegde waarde en 70% van de werkgelegenheid in ons land. Beslist geen kleine jongen dus, dat Nederlandse MKB!

In het MKB kun je bij uitstek ondernemen in oplossingen. Midden- en kleinbedrijven zijn immers als geen ander in staat om goed en snel in te spelen op veranderingen, mede door de sterke onderlinge band tussen collega’s en de flexibiliteit van de bedrijven. Dat is te lezen in de aankondiging van het MKB Jaarcongres dat gehouden wordt op dinsdag 10 oktober 2017: een middag vol inspiratie en ideeën voor ondernemers. Niemand minder dan minister-president Marc Rutte en vicevoorzitter van de Europese Commissie Frans Timmermans, maken die dag hun opwachting om hun visie op het onderwerp ‘ondernemen in oplossingen’ te delen.

Hoe komt iemand een grote stap verder dankzij jou?

Maar wat is dat nou precies: ondernemen in oplossingen? Eigenlijk is het heel simpel. Je uitgangspunt moet niet het verkopen van je product of dienst zijn, maar het oplossen van het probleem van de klant. Welke oplossing heb jij daarvoor als bedrijf? En wat is de toegevoegde waarde daarvan voor de ander? Het is als de metafoor dat mensen geen boormachine kopen, maar het gat dat ze daarmee in de muur kunnen maken zodat ze dat prachtige schilderij (dat al drie maanden achter de bank staat) eindelijk eens kunnen ophangen. Kortom: hoe komt iemand weer een grote stap verder dankzij jou?ProMobility Marc Noyons

Zo zorgen wij er als ProMobility voor dat jij je kunt bewegen van A naar B. Wij brengen jou naar jouw bestemming. Dat is onze oplossing, het resultaat waar wij voor gaan. En dat doen wij met leaseconstructies op maat: samen kopen we een auto. En dat doen we ook door de manier waarop wij graag ondernemen: wij willen graag goed voor elkaar zijn, dus ook goed voor jou. Wij houden van samenwerken, ontdekken graag steeds weer nieuwe dingen, verbinden mensen met elkaar en vinden wederzijds vertrouwen een groot goed.

Een kwestie van de juiste vragen stellen

Ook op de Automotive Inspiration Day kwam het ondernemen in oplossingen aan de orde. Op dit congres voor ondernemers in de automotive branche, werd vooral kennis gedeeld door sprekers uit andere bedrijfstakken dan de automotive. Uit het verslag van de congresdag leren we dat het in de workshop ‘Leren Innoveren’ , ging om de vraag: “Wat is eigenlijk het probleem?” De spreker benadrukte dat ondernemen in oplossingen niet betekent dat je als ondernemer min of meer lukraak allerlei oplossingen bedenkt en daar vervolgens je klanten bij zoekt. De essentie is het stellen van de juiste vragen om zo het probleem te achterhalen. En dáár bedenk je als ondernemer dan vervolgens de allerbeste oplossing voor.

Als echte MKB-onderneming voor klanten in het MKB, durven we wel te zeggen dat ‘ondernemen in oplossingen’ dubbel en dwars bij ons past. Natuurlijk zijn wij ook benieuwd naar jouw ervaringen. Welke problemen hebben jouw klanten? En welke oplossingen biedt jij daarvoor?

Denk jij ook inoplossingen?

Laat het me weten. Wellicht hebben kunnen we onder het genot van een kop koffie samen oplossingen bedenken.

Marc Noyons

0
Reacties
Reactie plaatsen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *