Schade, technische mankementen of andere vragen? We lossen het gewoon samen op!

Hoe netjes jij ook in jouw auto rijdt en hoe goed we ons best ook doen, schade of technische mankementen kunnen we met elkaar niet altijd voorkomen. Dat het vervelend en lastig is, begrijpen wij maar al te goed. Jij wilt maar één ding: verder! Dat is precies waar wij voor zorgen. We zetten jou weer in beweging. Dus wat er ook aan de hand is, bel ons of mail ons. Dan lossen we het gewoon samen op.

0181 47 00 70 info@promobility.nl
Vraag stellen

Heb je een vraag? Neem gerust contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Goed voor Elkaar, ook nu

5 april 2020

Wat betekent Goed voor Elkaar in deze coronacrisis voor ProMobility als zakelijke leasemaatschappij en regionaal betrokken ondernemer? Marc en Dick geven antwoord hoe ze ook nu, of eigenlijk júíst nu, invulling geven aan het motto van ProMobility: Goed voor Elkaar.

 

Vage horizon vraagt om flexibele houding

“We weten niet waar dit heen gaat. Niemand kan de impact van het coronavirus op de maatschappij en economie overzien. Ook wij niet”, vertelt Marc. Dick vult aan: “De horizon is wazig. Plannen maken voor de verre toekomst is lastig, zo niet onmogelijk.” En dus focussen de twee optimisten zich op wat wél kan. “We hebben alleen invloed op de korte termijn. Dus het hier en nu, zoals lopende leasecontracten en geplaatste bestellingen. We moeten dealen met de situatie zoals die is.” En die situatie is dat bedrijven het lastig hebben. Marc: “Natuurlijk vragen wij ons als zakelijke leasemaatschappij af wat dit voor ons gaat betekenen, maar dat weten we nu simpelweg nog niet. Speculeren heeft geen zin, dus gaan we gewoon door. Net als onze premier zegt, kunnen we ons beter richten op de dingen die we wél weten, op de feiten. En dat is dat we een gezond bedrijf zijn. Verder volgen we de ontwikkelingen in de wereld op de voet, houden we een kort lijntje met onze klanten en leveranciers en anticiperen we zo van dag tot dag op de situatie.”

 

“Iedere klantsituatie is anders”

Het team van ProMobility zit zo mogelijk nog korter op de bal dan gewoonlijk. Dick legt uit: “We hebben altijd al nauw contact met onze klanten, maar nu is persoonlijke aandacht nog belangrijker. We zijn oprecht geïnteresseerd in onze klanten. Dat zijn we altijd al geweest, dus nu ook.” De uitbraak van het coronavirus en de heersende overheidsmaatregelen om de verspreiding van het virus maximaal te controleren heeft impact op iedereen, dat zien ook Dick en Marc. “Al onze klanten merken de gevolgen, maar ieder op z’n eigen manier. Het ene bedrijf meer dan het andere, afhankelijk van de sector en het product. Maar iedere ondernemer moet schakelen om te kunnen anticiperen op de situatie. Denk aan het faciliteren van thuiswerken, het herinrichten van bedrijfsprocessen en inspelen op een veranderende marktvraag”, vertelt Marc. “Om de economie niet helemaal plat te leggen, moeten we met z’n allen proberen het geld rond te blijven pompen. Voor zover dat mogelijk is natuurlijk. Desgewenst maken we per klant financiële afspraken en natuurlijk komen we onze financiële verplichtingen naar onze leveranciers na. Die blijven we gewoon betalen”, licht Dick toe. “We vinden het onacceptabel dat sommige bedrijven hun leveranciers niet meer betalen. Daar doen wij niet aan mee!”

 

“Bereikbaar zijn is nu belangrijk”

Wat doe je als zakelijke leasemaatschappij als het woon-werkverkeer in het land nagenoeg stil is komen te liggen, of op z’n minst gehalveerd is? Dick geeft antwoord: “Bereikbaar zijn. Dat klinkt simpel, maar daar draait het nu wel om. We zijn, gewoon zoals altijd, bereikbaar voor onze klanten die ons bellen voor schade, onderhoud en vragen. Daarnaast bellen we zelf proactief met onze klanten. Gewoon om te vragen hoe het met hen is, zowel persoonlijk als zakelijk. Als de wereld straks weer opengaat en de horizon weer scherp is, weten we precies hoe onze klanten ervoor staan en wat ze van ons verwachten, omdat we in contact zijn gebleven. En gaan we weer verder met het invullen van de zakelijke mobiliteitsbehoefte, zoals we altijd al doen. Hoe die er dan ook uitziet.”

 

Regionale betrokkenheid

Regionale initiatieven om elkaar te helpen schieten als paddenstoelen uit de grond. We kijken naar elkaar om, houden rekening met elkaar en helpen elkaar. We geven de buurvrouw die in de zorg werkt een warme bemoedigende glimlach, halen groenten en fruit direct bij de teler in de polder en vlees bij de plaatselijke slager, omdat we het onze lokale ondernemers gunnen. “Geweldig om te zien! Klinkt gek, want natuurlijk zijn we helemaal niet blij met deze crisissituatie. Maar die regionale betrokkenheid geeft ons wel een warm gevoel. Wij benadrukken al jaren het belang van regionaal zakendoen. En nu zie je maar weer waarom dat zo belangrijk is”, vertelt Marc. Dick gaat verder: “Ik ben benieuwd wat daar straks van over blijft, als alles weer normaal is. Blijven we dan naar de plaatselijke winkelier gaan? Of duiken we dan toch weer met z’n allen op het internet om goedkope producten van ver te halen? Ik weet het niet. Wij blijven hoe dan ook regionaal zakendoen. Dat deden we al, doen we nu ook en zullen we ook blijven doen.”