Schade, technische mankementen of andere vragen? We lossen het gewoon samen op!

Hoe netjes jij ook in jouw auto rijdt en hoe goed we ons best ook doen, schade of technische mankementen kunnen we met elkaar niet altijd voorkomen. Dat het vervelend en lastig is, begrijpen wij maar al te goed. Jij wilt maar één ding: verder! Dat is precies waar wij voor zorgen. We zetten jou weer in beweging. Dus wat er ook aan de hand is, bel ons of mail ons. Dan lossen we het gewoon samen op.

0181 47 00 70 info@promobility.nl
Vraag stellen

Heb je een vraag? Neem gerust contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

5 vragen aan Cora

21 juli 2022

Ons team is het hart van ProMobility. Een bevlogen en hardwerkende club mensen. Ieder met z’n eigen taak en verantwoordelijkheid, eigen mening en individuele drijfveer. Samen vormen ze de ziel van de organisatie. Wat doen ze? Waar staan ze voor? Wat houdt ze bezig? In de reeks ‘5 vragen aan’ leer je ons team één voor één beter kennen. Na Jochem, is het nu tijd om Cora Talsma beter te leren kennen. Sinds september 2021 is Cora werkzaam als commercieel medewerker binnendienst bij ProMobility (kantoor Wormerveer). 

1. Wat doe je bij ProMobility? 

Cora: “Ik ondersteun het team vanuit de binnendienst. Dat is eigenlijk van alles, behalve sales. In Wormerveer zijn daar mijn collega’s Jeffrey Noom en Finn Veken verantwoordelijk voor. De binnendienst is veelomvattend. Van het bestellen van de kantoorartikelen, tot het innemen en bestellen van auto’s. Het ontvangen van gasten, levertijden checken, etc.  Daarnaast beheer ik de agenda van Dick. Dat is nogal een complexe klus. Dick is in zoveel zaken geïnteresseerd en heel actief, dat het altijd een uitdaging is om nog een gaatje in de agenda te vinden. Maar dat vind ik juist leuk. Het werk is één en al uitdaging en afwisseling. Geen dag is hetzelfde. In mijn werkende leven heb ik altijd de rol van ‘spin in het web’ vervuld. Daar voel ik mij prettig bij. Dit komt weer terug in de werkzaamheden bij ProMobility. Ik voel mij daarom helemaal thuis hier.”

2. Waarom werk je bij ProMobility?

Cora: “Buiten het eerdergenoemde, ben ik ‘gevallen’ voor de ongedwongen sfeer. Het is geen typische baas-werknemer-relatie. We staan allemaal gelijk en helpen elkaar. De sfeer is heel gemoedelijk en we hebben veel lol met elkaar. Dat vind ik ook heel belangrijk. ProMobility is een bedrijf dat hart voor de mensen heeft. Dat geldt niet alleen voor de klanten en het personeel, maar we zijn ook betrokken bij sociale aspecten hier in de regio. Ik noem onder andere het project (Z)aan de Wandel, waarvan Dick de initiatiefnemer is, Anna’s huis en TrafVic Kids. 

3. Wat is typerend voor de Zaanstreek?

Cora: “Het lijkt groots qua inwoners, maar eigenlijk is het een dorp. Wanneer je bijvoorbeeld door Zaandam loopt, kom je ondanks de levendigheid en vele mensen altijd wel bekenden tegen. Dat geldt denk ik eigenlijk wel voor de hele Zaanstreek. Mij geeft dat een warm gevoel. Een echte Zaankanter is overigens niet meteen op het eerste gezicht heel warm en toegankelijk. We zijn vrij nuchter en kijken eerst de kat uit de boom. Ook hebben we ons hart op de tong. Dat komt vrij direct over. Niet per se toegankelijk. Maar als de klik er eenmaal is en het gevoel goed is (je als het ware door de ballotagecommissie heen bent), dan is de band hecht en langdurig.” 

4. Wat is jouw visie op de verduurzaming van mobiliteit?

Cora: “Eerlijk gezegd, vind ik elektrisch rijden een beetje dubbel. Natuurlijk ben ik voor verduurzaming, maar hoe duurzaam is elektrisch rijden, vraag ik mij af. Wat gebeurt er met de accu’s wanneer deze niet meer nodig zijn? Hoe worden ze geproduceerd? Ik ben voor verduurzaming, maar ik vind wel dat we kritisch moeten kijken naar wat werkelijk duurzaam is en welke alternatieven mogelijk zijn.”

5. Hoe denk jij dat de wereld van mobiliteit er in 2040 uitziet? 

Cora: “Mijn vermoeden is dat meer mensen de fiets/scooter pakken. Wel of niet elektrisch. Dat zie je nu al. Ook in het kader van gezondheid. Ik denk wel dat er een plafond zit aan het aantal elektrische auto’s op de weg. Het houdt een keer op met elektriciteit. Er zal naar een andere oplossing gezocht moeten worden. Misschien auto’s op waterstof, of op hennepolie of andere plantaardige oliën als brandstof (Henri Ford zijn eerste auto was ontworpen om op hennepbrandstof te rijden). Ik denk wel dat de nieuwe generatie, gezien de kosten, meer openstaat voor deelauto’s. Het doet mij overigens wel een beetje sciencefictionachtig aan, dat getal 2040.”