Het grote voordeel van een autoleasemaatschappij vol autoliefhebbers
9 mei 2018Dat onze leaseadviseurs Richard en Jeffrey – net als onze wagenparkbeheerder Rens – nou enorme autoliefhebbers zijn, wil niet zeggen dat iedereen dat is natuurlijk. Waar wij dromen van de nieuwste modellen Audi en BMW, onze vingers aflikken bij de coolste auto-accessoires en als een kind zo blij worden van een ritje in een Porsche, is voor anderen een auto gewoon een auto. En dat is prima natuurlijk!
Want heel functioneel bekeken gaat het er gewoon om wat een auto voor je betekent. Een auto brengt je van A naar B, naar je bestemming. Een auto staat voor jouw mobiliteit en geeft je vrijheid. Om met vakantie te gaan of om je werk te kunnen doen bijvoorbeeld.
Als je dan niet zo’n autofreak bent als wij zijn, dan kunnen wij ons voorstellen dat je in het aanbod van nieuwe (en gebruikte) lease auto’s al snel door de bomen het bos niet meer ziet als je op zoek bent naar een andere auto. Want waar moet je het zoeken – en vooral ‘hoe’? Zoek je op bijtelling? Op brandstof? Heb je voorkeur voor een carrosserie? Of toch een bepaald merk?
Mocht je zelf al een merk en type auto hebben gevonden, zijn er vaak weer vele uitvoeringen beschikbaar. En om het je nóg makkelijker te maken zijn al die uitvoeringen vervolgens uit te breiden met diverse accessoires…
Leuk werk hè, een auto uitzoeken…
Wij vinden van wel! Wij doen niets liever dan de perfecte lease auto vinden voor jou als onze klant. Zo ontmoetten wij laatst een ondernemer van wie de bedrijfsauto dringend aan vervanging toe was. Toen wij vroegen naar de belangrijkste eigenschap van een nieuwe auto, was het antwoord simpel: “Hij moet gewoon altijd blijven rijden en al mijn spullen moeten er zonder gedoe in passen.”
Een duidelijke wens. Maar als je dan vervolgens zelf de autodealers moet afstruinen op zoek naar de perfecte zakelijke lease auto, dan kost dat veel tijd. Zeker als je minder goed weet waar je op moet letten. Dat is bij uitstek iets waar wij jou bij kunnen helpen. We kijken naar je wensen en eisen, en doen je vervolgens een aantal suggesties.
De tijd die jij daarmee bespaart kun je weer aan jouw eigen bedrijf besteden.
In het geval van de hiervoor genoemde ondernemer was zekerheid belangrijk. En omdat de oude bedrijfsauto eigenlijk prima beviel, kwamen we na vergelijkend onderzoek tot de conclusie dat het leasen van een nieuwe variant van hetzelfde merk bedrijfsauto de beste optie was.
Voordat we die keuze maakten hebben we de nieuwe bus uitvoerig in de praktijk getest. Stap je net zo lekker in en uit als in het oude model (zonder je hoofd te stoten of een enorme klim te moeten maken voordat je in de auto zit)? Kun je alles goed zien (zonder je nek te verrekken om een beetje door de spiegels te kunnen kijken)? Zitten de stoelen fijn, stuurt ‘ie prettig, schakelt ‘ie soepel, trekt ‘ie lekker op en kun je er nog een beetje gas mee geven?
De keuze was snel gemaakt. Ondernemer blij, wij blij!
En zo werd deze ondernemer een nieuwe klant van ProMobility. Maar waarom eigenlijk? We hebben het gevraagd. Samengevat was dit het antwoord:
“Naast de hulp bij het maken van een keuze, is het vooral de persoonlijke service. Als ik een vraag heb, kan ik altijd bellen. Maar meestal heeft ProMobility mij al gebeld voordat ik zelf weet dat ik een vraag heb – bij wijze van spreken. Ze denken écht mee, geven advies en lossen eventuele problemen snel op. Zo moest mijn oude bedrijfsauto bijna weer APK gekeurd worden en dat sloot niet goed aan op de aflevering van de nieuwe lease auto. Samen met de autodealer is een tijdelijke auto geregeld, waarna ik zo kon overstappen in mijn nieuwe bus. Maar wat ik nog het fijnst vind is dat ik mijn nieuwe lease auto gewoon in het onderhoud kan houden bij de garage waar ik mijn vorige bedrijfsauto al jaren bracht voor onderhoud. De prettige samenwerking met die automonteurs kan ik dus gewoon voortzetten. Helemaal goed!”
Een reactie om trots op te zijn. En het is er eentje die overeenkomt met de belangrijkste conclusie uit een klanttevredenheidsonderzoek dat wij recent hebben gehouden. Daaruit blijkt dat ‘persoonlijke aandacht, het ontzorgen van de klant, meedenken, flexibel zijn in de dienstverlening en maatwerk leveren’ het meest wordt gewaardeerd.
Die manier van werken is precies wat wij zo mooi vinden om te doen.
In plaats van het hebben van een standaardaanbod, nemen wij liever iedere situatie, iedere aanvraag, van A tot Z onder de loep. Ja, dat kost meer tijd en ja, dat is meer werk.
Maar – autoliefhebbers als wij zijn – dat hebben wij graag voor jullie over!
Terug naar alle blogs