Onze wagenparkbeheerder wordt (opnieuw) meester!
19 september 2019Natuurlijk is het even slikken als een waardevolle werknemer zegt dat hij stopt, maar tegelijkertijd snappen we Rens z’n keuze en staan we volledig achter zijn besluit om weer voor de klas te gaan staan. Want ‘goed voor elkaar’ zijn betekent ook elkaar het beste wensen!
Eigenlijk vanaf zijn eerste werkdag, 1 april 2016, ontstonden Rens z’n RSI-klachten. “Het begon met pijn in mijn pols. Daarna trok het steeds verder door, in mijn arm, schouders en op gegeven moment zat mijn hele rug vast. De klachten werden snel erger en zijn daarna gestabiliseerd: het werd niet erger, maar helaas ook niet veel beter”, licht Rens toe. Hij is ook twee maanden uit de running geweest om te revalideren. “Dat was voor niemand fijn, voor mij niet en ProMobility niet.”
Van computer naar klaslokaal
Alles werd uit de kast getrokken om de klachten van Rens te lijf te gaan. “ProMobility heeft er echt alles aan gedaan om me te helpen, met een aangepaste werkplek en een ergotherapeut die speciaal langskwam.” Zonder succes. “Toen wist ik op een gegeven moment wel dat een job achter de computer gewoon niet voor mij is weggelegd.” Helaas, want verder paste de job als wagenparkbeheerder juist heel goed bij de sociale Rens die ook autoliefhebber is. “Veel klantencontact gecombineerd met auto’s, ideaal dus. Het is ook heel afwisselend werk, maar wel veel achter de computer. Daar ontkom je niet aan, vanaf daar regel je alles.”
Lang verhaal kort: Rens heeft voor zijn gezondheid gekozen. De enige juiste keuze, zo beaamt ook ProMobility. Vrijdag 20 september is zijn laatste werkdag bij ProMobility en vanaf 1 oktober staat hij voor groep 7 van basisschool De Zeewinde als meester Rens. Heel wat anders, maar toch ook niet nieuw voor hem. “Negen jaar geleden stond ik voor het laatst voor de klas. Nu pak ik het weer op. Dit is waar ik voor geleerd heb en wat ik leuk vind. Kortom, ik heb er zin in!” Ondertussen is er een nieuwe wagenparkbeheerder aangesteld, als opvolger van Rens. “Dat voelt goed. Zo kan ik met een gerust hart weggaan. Dat vind ik belangrijk.”
Zijn tijd bij ProMobility zal hij niet snel vergeten. “Het intensieve en leuke, persoonlijke contact met klanten. En natuurlijk de leuke dingen die we met het team hebben gedaan, zoals onze trip naar Valencia en de verschillende uitjes.” Andersom zal ProMobility ook Rens niet snel vergeten, vooral zijn vrolijkheid en toewijding hebben indruk gemaakt. We wensen Rens dan ook het allerbeste toe en natuurlijk in goede gezondheid!
Terug naar alle blogs