De Ferrari 458 Italia, door verschillende ogen bekeken
10 november 2016De autowereld zien veel mensen als een mannencultuur. In ons team heeft de een nagenoeg niets met autonieuws, terwijl de ander het autonieuws op de voet volgt. Onze nieuwe stagiaire Romee kwam dus bij ons terecht, als we het vooroordeel aanhouden, in een mannenwereld. Onze Rens en Romee schrijven allebei over de nieuwe Ferrari 458 Italia en je zult lezen dat dezelfde auto op het verlanglijstje kan staan om verschillende redenen! Autonieuws door de ogen van een ( jonge ) vrouw én een man.
Romee Bosma (15) – Stagiaire ProMobility
‘De Ferrari 458 Italia…’
‘Dé auto waar ik mezelf over een aantal jaren het liefst in zie rijden in de meest luxe stoel, naar de leukste plekken. Natuurlijk in de mooie kleur rood. Aan de kleur zie je het al en daar kan haast geen andere auto tegenop. Beroemdheid Kylie Jenner heeft de witte Ferrari 458 van haar vriend Tyga gehad voor haar 18e verjaardag. Super jaloers!!’
‘Later heeft ze haar auto blauw gespoten en ze noemde hem ” Blue Kylie”
Zelfs op de velgen staat haar naam… Ik zou letterlijk heel mijn dag doorbrengen in de Ferrari. Eerst maar eens mijn rijbewijs halen en heel veel geld verdienen, want wil ik ook zo’n mooie auto!’
Rens Böllermann (29) – Cliëntbeheerder ProMobility
De Ferrari 458 Italia is al sinds 2010 in productie en na talloze speciale edities is deze auto nog steeds zeer exclusief. Dit kan het beste verklaard worden als we dieper in gaan op het imago achter het merk Ferrari. Waarin verschilt het imago van een Ferrari bijvoorbeeld in vergelijking met dat van een ander sportmerk?
In 2012 verkocht Ferrari een recordaantal van ruim 7.300 auto’s en beleefde het zijn beste jaar in de geschiedenis. De vraag naar Ferrari’s bleef het jaar daarop groeien en de topman van Ferrari wilde dat jaar niet meer dan 7.000 auto’s produceren. Hierdoor kon Ferrari zich meer gaan richten op de individuele wensen van zijn klanten en werd het merk steeds exclusiever. Modellen die in een gelimiteerde oplage werden geproduceerd, konden zelfs alleen nog maar verkregen worden als een klant al meerdere modellen van Ferrari had aangeschaft.
Eind 2014 maakte de nieuwe topman van Ferrari bekend dat Ferrari meer auto’s ging produceren. Hierdoor werden de wachttijden minder lang, al vind ik persoonlijk dat dit de exclusiviteit niet ten goede kwam. Ondanks dat er nu meer Ferrari’s dan ooit de weg op gaan, is het natuurlijk nog steeds een zeer exclusief merk.
Waarom staat de Ferrari 458 Italia op mijn verlanglijst? Niet zozeer om het verslavende geluid van de V8 motor, zijn goede versnellingsbak met dubbele koppeling, de 570 pk die staan te trappelen om gebruikt te worden of een toerenbegrenzer die pas ruim boven de 7000 toeren per minuut ingrijpt. Nee voor mij is dit, omdat je een Ferrari niet op elke hoek van de straat ziet.
Terug naar alle blogs