Online en toch persoonlijk
19 februari 2016Soms word je aangenaam verrast. Op een zaterdagochtend las ik de weekendbijlage van het Financieel Dagblad en daar viel mijn oog op een advertentie over een wit overhemd. Niet zomaar een overhemd, nee deze advertentie ging over ’the perfect white shirt’ van Cees-n-Co.
Cees-n-Co
Snel ging ik naar de website www.cees-n-co.com en daar begon het: Cees heet geen Cees, maar Cees heet Arien. Haar verhaal is goed en bovendien snapt Arien het. Alles klopt: de website, het verhaal, de verbeelding, het gevoel, de foto’s, de filmpjes, het goede doel, de juiste BN-ers (dus niet Patty Brard) en het verhaal achter de naam cees-n-co. Alleen was er voor mij één probleem: de shirts zijn alleen online te koop. En daar ging het mis. Ik koop veel online, maar m’n kleding koop ik bij de beste lokale herenmodezaak van het eiland: Fabert de Wit in Hellevoetsluis. Die snappen het ook: Tim van Blitterswijk kleedt mij al jaren, zonder enige twijfel heeft hij mijn gunning en dat zal voor altijd blijven.
Toch online
Maar uit pure nieuwsgierigheid heb ik toch twee shirts bij Cees-n-Co gekocht. Ik wilde gewoon zo’n knisperend wit overhemd, dus deed de bestelling. En toen begon de verbazing. Na mijn bestelling kreeg ik een bevestiging, gewoon zo’n standaard bevestiging van een ‘info’ mailbox. Een dag later het bericht dat de bestelling onderweg was. En toen: een persoonlijk bedankje van Arien!
Beste Marc,
Bedankt voor je bestelling.
Je shirts zijn vandaag verzonden.
Je ontvangt van PostNL een bericht dat het pakket onderweg is.
Veel plezier met je nieuwe shirts.
Vriendelijke groet,
Arien
Hoe leuk is dat! Online iets bestellen en dan tóch een persoonlijk bericht krijgen. De shirts werden bezorgd in twee prachtige dozen. Na het openen kreeg ik een waar ‘Apple-uitpakgevoel’: het shirt zat verpakt in een prachtige linnen licht doorzichtige zak en in de doos zaten twee ansichtkaarten.
Goed doel
Eén kaart was gericht aan Terre des Hommes, het goede doel dat Cees-n-Co ondersteunt. In de prijs van het shirt zit een bedrag van € 15,- aan statiegeld opgenomen dat je terugkrijgt als je na drie jaar je shirt terugstuurt. Stuur je je shirt niet terug, dan maakt Cees-n-Co na drie jaar € 15,- over aan Terre des Hommes. Je kunt ook afzien van je statiegeld, en dat doet natuurlijk iedereen, en dan wordt direct € 15,- overgemaakt aan Terre des Hommes. Een creatieve manier van iets teruggeven aan de maatschappij en van maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Persoonlijk
De tweede ansichtkaart was aan mij gericht: een handgeschreven bericht van Arien waarin zij mij plezier wenst met mijn nieuwe shirt.
Dat vind ik gaaf! Arien weet perfect een persoonlijke touch te geven en een persoonlijk gevoel over te brengen, ondanks dat zij alleen online verkoopt. Toen één shirt niet goed paste, heb ik het teruggestuurd en kon het niet laten om er ook een persoonlijke kaart bij te doen, handgeschreven. En je snapt het al: natuurlijk kwam daar een persoonlijke e-mail van Arien waarin ze refereerde aan mijn kaart. Arien had hem dus echt gelezen en dit was geen standaard-computer-ontvangstbevestiging. Weer die persoonlijke touch.
Link met ProMobility
Wat heeft dat met ProMobility te maken, of met leaseauto’s?
Alles! Je kunt overal shirts kopen en je kunt overal auto’s leasen. En door het persoonlijk te maken, door verbinding met de klant of de berijder te leggen, door authentiek te zijn, proberen wij ons te onderscheiden van onze collega’s, zoals Cees-n-Co dat bij mij deed. Cees-n-Co heeft het Goed voor Elkaar, net als ProMobility.