“Ik kan gewoon op ze rekenen”
30 juni 2021ALSÉÉN schoonmaak en facilitaire diensten is in vier jaar tijd flink gegroeid. Het wagenpark groeide mee. Van één leaseauto naar zeven leaseauto’s. Petra deelt haar ervaring.
Petra Simons begon in 2017 als zzp’er. Al snel breidde haar klantenkring uit en moest ze mensen aannemen. “Ik begon in april voor mezelf. In december had ik al 3 mensen in dienst. Het jaar daarop waren dat er 8. Het derde jaar zo’n 10 tot 15 en nu een stuk of 50.” Petra werkt en onderneemt met veel plezier en passie. “Mijn werk is mijn alles. Ik vind het heerlijk om met die meiden te werken. En dat ik ze zo kan helpen hun boterham te verdienen.”
Belang van goed vervoer
‘Haar meiden’ werken verspreid over zo’n 40 adressen. Goed vervoer vindt ze belangrijk. “Ik wil gewoon dat ze betrouwbaar vervoer hebben. Voor hun eigen veiligheid en ook voor de continuïteit van mijn bedrijf. Ik moet erop kunnen vertrouwen dat ze op het juiste tijdstip ergens zijn.” Daarom heeft ze een aantal leaseauto’s rijden. “Die staan op de zaak in Hellevoetsluis. Vanaf daar vertrekken de teams naar het adres van de klant.”
Verschillende leaseauto’s
Het wagenpark van ALSÉÉN schoonmaak en facilitaire diensten bestaat uit verschillende type leaseauto’s. Twee Renaults Trafic, een Fiat Panda, Fiat Doblo en een grote Iveco Daily voor de wasserette. Over een paar weken komt er een nieuwe leaseauto bij, een grote 7-persoons Dacia. Daarnaast heeft Petra ook haar eigen privé zakelijke leaseauto om de hoeveelheid aan kilometers van klant naar klant veilig te waarborgen. “Dat geeft me een prettig gevoel, want ik ben veel onderweg.” Die verscheidenheid aan auto’s is zo gegroeid, vertelt Petra. En eigenlijk is ze daar achteraf ook wel blij mee. “In eerste instantie had ik een wagenpark met allemaal dezelfde type auto’s voor ogen. Het valt de klant nu op als er iemand anders komt. Dat heeft wel wat. Dit is ook wat persoonlijker en unieker. Elke auto heeft zijn eigen waarde voor ons bedrijf. ProMobility denkt daar uitstekend in mee.”
Samenwerking ProMobility sinds 2017
Bij toeval is ze in 2017 in contact gekomen met ProMobility. “Ik begon net voor mezelf. Ik had een Caddy gezien, maar was nog niet financieel machtig om die meteen te kopen. Via ProMobility kon ik de auto eerst huren en daarna overnemen. Maar dat liep even anders. De auto kreeg pannen. Ik had een Renault Trafic bij de dealer zien staan. Van een jaar oud en relatief goedkoop. ProMobility nam ‘m voor mij in de lease. Zo is het leasen begonnen.”
“Ons contact is supergoed”
Haar contact met het team van ProMobility in Geervliet is ‘supergoed’, zoals ze zelf zegt. “Ze zorgen ervoor dat ik mij kan focussen op mijn business. Zij regelen de rest. Ze weten over het algemeen wat ik wil, wat ik nodig heb en regelen het gewoon.” Ook toen ze betrokken was bij een auto-ongeluk kon ze op de steun van ProMobility rekenen. “Ze namen meteen op en hebben mij direct geholpen. Je kunt gewoon op ze rekenen 24/7.”
Terug naar alle blogs