De vijf communicatiebeloftes van ProMobility

1 november 2016

Hoeveel tijd van je leven breng jij eigenlijk door in een auto? Een vraag om eens goed over na te denken. Het hangt er natuurlijk maar net vanaf wat je beroep is, hoe ver je van jouw werk woont en of je de auto gebruikt om met vakantie te gaan bijvoorbeeld. Uit een onderzoek dat CSA Research deed in opdracht van Citroën, blijkt dat wij in ons leven in totaal gemiddeld ruim vier jaar in een auto doorbrengen! Dat is een behoorlijke tijd. We kunnen het ons dus best voorstellen dat autorijders die hun auto koesteren en die dit gemiddelde met gemak omhoog halen, regelmatig de opmerking krijgen dat ze beter met hun auto hadden kunnen trouwen

Vijf communicatiebeloftes

Maar veel tijd doorbrengen met (of in) je auto is wat ons betreft niet de enige parallel die we kunnen trekken met een huwelijk. Eigenlijk heeft het leasen van een auto bij ProMobility ook wel iets weg van een huwelijk. We gaan immers – omdat we dat graag willen – een verbintenis voor langere tijd aan met elkaar. We beloven goed voor elkaar te zijn, we respecteren elkaar en – misschien wel hét geheim van een goed huwelijk – we praten en we luisteren naar elkaar. Iets wat wij erg belangrijk vinden. Daarom delen we op deze plek onze vijf communicatiebeloftes met jou: dit verwachten we van elkaar als wij samen een auto gaan kopen.

Belofte 1: We zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.
Goed communiceren begint natuurlijk met ‘zeggen wat we doen’. De essentie van ‘zeggen wat we doen’ is dat we dan vervolgens ook gewoon ‘doen wat we zeggen’. Als we elkaar iets beloven, dan komen we dat natuurlijk gewoon na. Daar ligt voor ons de basis van het onderlinge vertrouwen.

Belofte 2: We zien feedback als een cadeau.
Stel dat jij ergens niet helemaal tevreden over bent, laat het ons dan vooral weten. Wij kunnen alleen maar iets veranderen, als wij weten wat er speelt. Daarom zien wij feedback als een cadeau. Een mogelijkheid die jij ons geeft om naar onszelf te kijken en onze dienstverlening te verbeteren. Andersom geldt dat natuurlijk ook. Stel dat wij het op prijs stellen als jij dingen net even anders doet met jouw leaseauto, dan hoor je dat gewoon van ons.

Belofte 3: We houden van verrassingen en complimenten.
Natuurlijk zijn ‘wij Nederlanders’ een beetje van ‘doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’. Gaat iets hartstikke goed of is iets hartstikke leuk? Dan zijn we al snel geneigd te zeggen dat het ‘niks bijzonders is’. Toch houden we wel van verrassingen en complimenten krijgen én geven. Daarom hoor je het van ons als jij jouw auto, aan het einde van de leaseperiode, op en top verzorgd inlevert bijvoorbeeld. En krijg je het ProMobility veiligheidspakket in je nieuwe leaseauto omdat we jou vele veilige kilometers gunnen. Of krijg je soms zomaar iets leuks van ons.

Belofte 4: We vinden dat eerlijkheid het langst duurt.
Soms is het lastig om eerlijk te zijn als er iets is misgegaan. Als er iets gebeurd is met je auto bijvoorbeeld. Een kleine schade waar je enorm van baalt, waardoor je geneigd bent om te denken ‘ach, ik zeg het nog wel een keer’. Dat snappen we. Maar toch is er maar één beste oplossing: gewoon zeggen! Op onze beurt zijn wij eerlijk door de opbouw van het leasebedrag goed uit te leggen bijvoorbeeld. Door duidelijke informatie te geven over levertijden en jou te laten weten wat er mogelijk en onmogelijk is bij de door jou gewenste auto. Maar ook als er bij ons op kantoor iets misgaat – niets menselijks is ons vreemd – komen we daar open en eerlijk voor uit. En lossen we het op. Dat is uiteindelijk waar het om draait.

Belofte 5: We praten met jou én jij praat met ons.
Goed communiceren is bij ons tweerichtingsverkeer. Wij zijn niet de enigen die praten en onze berijders zijn niet de enigen die naar ons hoeven te luisteren. Wij houden ervan om met enige regelmaat een ouderwets goed gesprek te voeren met elkaar. De ene keer nemen wij het initiatief en de andere keer jij. Dus als je zin hebt in een goede kop koffie en als het alweer een tijd geleden is dat we elkaar hebben gesproken: je bent van harte welkom!

Om geheel in stijl van onze beloftes af te sluiten:

Wij gaan nu weer hard aan de slag voor jou. Met leasecontracten, administratieve zaken en nog veel meer. Wil je iets aan ons kwijt over onze werkwijze? Vertel het ons. Ondertussen denken wij na over hoe we jullie in 2017 weer kunnen verrassen en complimenteren.

Maar vooral zijn we natuurlijk eigenlijk wel erg nieuwsgierig naar de hoeveelheid tijd die jij in je auto doorbrengt…

Laat het ons weten!

Hartelijke groet,

Marc Noyons

Terug naar alle blogs